Search Faster With Google Search

Custom Search

Tuesday, July 26, 2011

Bukan Salah Lembu

Baru-baru ni byk sgt kes kemalangan maut melibatkan penunggang motosikal. Ngeri bila membayangkan mangsa-mangsa yang digilis dan diseret sepanjang jalan.... hancur berderai... Minta dijauhkan dari suamiku yg berulang alik setiap hari. Suamiku pun pernah juga accident tp xtau puncanya... mungkin jatuh moto. Mujur sekarang dah sembuh.
Penunggang motosikal ni bagaikan semut je. Tambah-tambah bila di jalan besar or highway laju je keta2 besar meluncur. Kalau xberhati-hati silap-silap terlanggar or dilanggar... mana-mana pun yang cedera parah mesti yang naik moto. Even dengan lembu pun bole bawa maut. Semalam seorang nenek maut gara-gara cucunya nak elak lembu...cucu lak cedera parah. Lembu oh lembu... Kalo cakap pasal lembu mmg byk kes kemalangan maut disebabkan lembu.
Berhati-hatilah kengkawan bila bawa moto sebab lembu manala ada akal fikiran.. Bawa moto biar lambat asal selamat. Kalau manusia yang memandu mungkin bole sama-sama elak kemalangan dan ikut peraturan. Tapi kalau lembu lain pulak main redah je...
Kat bawah ni ada gambar2 yg sempat aku snap kat kg aku.. jalan ni pun dah byk kali org accident. Aku pun penah gak tergolek kat jalan ni.hehe. Tapi bukan salah lembu... ^mrs.iskandar^


Pandai lembu ni jalan tepi jalan

Sekumpulan lembu

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget