Search Faster With Google Search

Custom Search

Tuesday, December 11, 2012

HB LOW KETIKA HAMIL..ANTARA KOPI, TEH & MILO

Sampai sekarang HB ku belum sampai tahap normal lagi.. masih low.. last chek up kat doktor baru ni 10.3 shj... seeloknya lebih dari 11.00........ 
Now dah 30 minggu dah. Sekarang ni aku nekad nak tahan diri dr minum kopi atau teh atau milo sbb minuman2 ni mmg xsesuai.. nurse kata potong ubat atau dalam bahasa mudahnya ganggu penyerapan zat dr ubat.. Minum susu jela sekarang ni yang penting hb ku naik sampai normal. Iberet mmg dah makan 2 biji sehari... sapa2 yg hb low boleh cuba iberet folic mmg berkesan untuk naikkan hb. Harga sebiji RM1.00.hehe. Sekotak ada 30 biji=RM30.00. Ni harga kat tempat aku, kat tempat lain xtau la tapi lebih kurang camtu la harga.. Aku tau iberet ni elok sbb aku pernah makan masa mengandung kat shahputra dulu. Memang naik hb.. Nak harapkan makan kerang, hati dan macam2 lagi hari2 pun xnaik masa tu..huhu sampai hati lembu pun aku kena makan...erk. 
Antara ubat-ubat yang aku pernah makan Obimin, Softgel antenatal dan Iberet folic.. Yg terbaik untuk aku Iberet la dan harga pun yg terbaik jugak... :p Softgel aku xsempat nak cuba dua biji sbb bila test makan dua biji pening kepala pulak terpaksa stop.. Apepun aku harap hb aku naik lagi pasni risau jugak due dah dekat...
p/s: gambar kat bawah ni aku google je... 

Iberet yang aku tengah makan sekarang.:)



DoNe!!!

1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete